Min första jul i bilder


Här är jag och pappa i farmors och farfars kök. Snart blir det julmat tillsammans med två av mina kusiner, faster, gammelfarmor, två gammelfarbröder, farmor, farfar och så mamma och pappa förstås! Jag har min fina tomtedräkt på mig som gammelmoster gjort till mig. För 23 år sedan när min mamma var en liten bebis hade hon en likadan på sig tillverkad av samma underbara moster.



Efter att jag vilat en stund och alla andra ätit julbord tittade vi på Kalle Anka. Trots att alla nyss ätit en massa mat hade dom inga problem att fylla på sina magar med godis i mängd. Sen fick vi besök av en underlig figur som jag inte träffat förr. Det var jultomten! Han var snäll och gav mig många paket.



Det är kul att öppna paket. Men ibland behövs lite hjälp från mamma. Efter julklappsutdelningen blev det julfika och då passade jag på att äta lite fruktpuré.



Sen bar det  iväg till nästa julkalas. På bilden ser ni festens två värdinnor. Min moster B till höger och mammas moster A till vänster, alltså min gammelmoster - tomtedräktsmakaren.



Här är jag med mina andra moster, moster E. Vi umgås lite medan vi väntar på att nästa julbord ska dukas fram. Här ska det minsann ätas!



Efter julbordet åt dom andra gröt medans jag tittade på. Sen var det dags för nästa julklappsutdelning. Nu  fick jag ännu mer paket. Det var alldeles fullt under granen, det ni ser på bilden är bara en liten del av dem. Men jag var ganska trött så jag vilade mig mest och lät  mamma och pappa öppna mina paket. Efter julklappsutdelningen åkte en del av oss iväg på midnattsmässa...



...men jag tog lite knattekrubb i morfars knä istället och sen somnade jag. Efter midnattsmässan fikade dom andra lite och framåt halv två gick bilen hem till oss igen. Jag sov som en stock hela natten och vaknade nästa morgon vid nio, redo för fler juläventyr.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0