Uppdatering

Vid förra kontrollen på bvc hade lille V äntligen börjat lägga på sig igen. Vågen stannade denna gång på 3295 gram, så 155 gram hade han ökat i vikt från torsdag eftermiddag till måndag förmiddag. Helt okej tyckte sköterskan. Lilleman hade även växt på längden. I måndags var han hela 53,5 cm lång, 2,5 cm längre än de 51 cm som han var vid födseln.

Men inget gott som inte har något ont med sig (eller är det tvärt om?). Jag har fått mjölkstockning... Det kommer precis lagom nu när såren på brösten läkt och stygnen i underlivet slutat göra ont. Så H skickades till sjukhuset för att låna en elektrisk pump eftersom handpumpen inte hjälpt mig. Så nu pumpas det dagarna i ända men än så länge har det inte blivit så mycket bättre. Hoppas det ger med sig snart, innan man blir dålig...



Härom dagen var V så här söt när han hade på sig mammas söta gula bomullsbyxor som hon hade som bebis.


 




Kommentarer
Postat av: Annica

Aj aj. Mjölkstockning är inte roligt. Jag har haft en jag med. Ta varma duschar, massera och pumpa på bara så hoppas vi att det går över för dig snart!

2008-07-30 @ 22:21:03
URL: http://anija.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh, jag hoppas det. Står snart inte ut längre...

2008-07-31 @ 12:19:51
URL: http://[email protected]
Postat av: Emilia

Jag är världens stoltaste moster :D

2008-08-02 @ 11:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0