Tack gode gud för katter!

Inatt när jag skulle gå upp och göra en flaska mat åt lille V fick jag syn på Theo som stod och stirrade på en liten mus. Först trodde jag musen var död, men helt plötsligt tog den några steg, varpå Theo reagerade blixtsnabbt och sopade till den med tassen. Han lekte fortfarande med den. Första reaktioner var "blä, vi har möss inne!", men rätt snart insåg jag att det finns inte en enda levande mus som kan röra sig i huset utan att bli upptäckt av någon av våra tre jägare. På morgonen när vi gick upp låg musen död på dörrmattan. Hoppas att detta sänder ett budskap till musens kompisar. Ingen ska tro att man kan komma in och värma sig i vårat hus, för där står tre katter redo för attack! Kom in och dö, eller stanna ute. Åh, vad jag älskar katter! Söta, underbara, gosiga, ljuvliga katter som dessutom gör nytta.

Nu måste vi dock ta reda på var musen kom in någonstans. Vi har våra aningar baserat på katternas intresse för vissa utrymmen i huset, men måste undersöka saken noggrannare och se om vi kan täta till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0