Alfa-kassan är idioter!

Fick ett brev från Alfa-kassan, den A-kassa man hamnar i om man inte är medlem i någon A-kassa, igår. Det stod att jag fått ersättning från dem under ett antal veckor år 2005. Så långt är det korrekt, jag jobbade en del under 2003 och 2004, men på våren 2005 var jag arbetslös och fick ersättning från Alfa-kassan. Men sen kommer det "roliga":

"Det har kommit till Arbetslöshetskassan Alfa (Alfa-kassans) kännedom att du är medlem i annan a-kassa sedan den 1 augusti 2000."

Sedan kommer en massa citat ur lagboken (antar att de försöker leka viktiga) och ett återbetalningskrav på drygt 22 000 spänn.

Eh, vad håller de på med på det där stället egentligen? Jag gick med i en annan a-kassa i januari 2009. Innan dess har jag inte varit med i någon annan a-kassa i hela mitt liv. Själva grundkravet för att få vara med i en a-kassa är ju att man betalar medlemsavgift, och jag inte betalat ett öre till någon a-kassa, och det är ju inte så svårt att bevisa det heller. Vad har de för källor när de får "kännedom" om saker egentligen?

Jag ringde och skällde ut dem idag. Svaren jag fick var att de skulle kolla upp om det eventuellt kunde vara felaktiga uppgifter, och sedan ta ett beslut och meddela mig om det eventuellt kunde gå att avsluta ärendet, bla bla bla. Eventuellt kan det vara så att ni är IDIOTER! Att skicka ut ogrundade kravbrev på det där sättet är något som verkligen borde vara straffbart. Hade det varit det hade jag varit den förste att skicka ett brev till dem fullt med citat ur lagboken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0