Alfa-kassan bekräftar att de är idioter

Så kom då brevet där alfa-kassan tar tillbaka sitt återkrav. Men tro inte att de rakt ut erkänner att de gjort ett misstag och ber om ursäkt för det. Brevet avslutas t.ex. med:

"För närvarande görs ingen vidare utredning om återkrav."

För närvarande? De tror alltså fortfarande att jag har fuskat, men att de nu inte längre har några bevis för det (vilket de i och för sig aldrig har haft eftersom de inte avslöjar hur de fått "kännedom" om saker). Är det så man ska tolka det? Vilken pajas-organisation det där här! Så här hade en professionell organisation hanterat ärendet:

1. När någon uppgift som skulle kunna leda till återkrav dyker upp, kontrollera uppgiften. Man kan ju inte bara kasta ut återkravsbrev hur som helst utan att verkligen ha bevis för det. Sedan bör man skriva vad man har för bevis i brevet. Att bara skriva "vi har fått kännedom om att" är otroligt lågt. Då har man ju ingen möjlighet att motbevisa, för man vet inte var, hur och när de fått "kännedom" om detta.

2. Om något återkravsbrev skulle ha skickats ut av misstag, erkänn då att det skedde ett misstag och be om ursäkt. Ska det vara så svårt att få ner: "vi ber om ursäkt".

Hoppas att jag inte behöver ta emot en enda krona från Alfa-kassan, eller någon annan A-kassa, någonsin mer i mitt liv. Jag vill inte ha med sådana nötter att göra! Funderar på om jag ska ringa och kräva en ursäkt, men egentligen är det under min värdighet att prata med dem och jag inte måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0