Melodifestivalen 2009 - Deltävling 1

Tv-soffans expertjury består av:
Pappa
Mamma
Hasse Hittekatt
Lille V


Bidrag 1: Tick tock - Nina Söderquist
Pappa: Bra drag. Som E-type fast utan "comin' up, comin' up".
Mamma: Bra start på kvällen.
Hasse Hittekatt: Mjau
Lille V: Dunka dunka

Bidrag 2: Welcome to my life - Jonathan Fagerlund.
Pappa: Gäsp
Mamma: Gäsp
Hasse Hittekatt: Sover sött
Lille V: Snark

Bidrag 3: Med hjärtat fyllt av ljus - Shirley Clamp
Pappa: Den här låten har jag hört förut, tror det var nångång på 90-talet...
Mamma: Bättre kan du Shirley
Hasse Hittekatt: Sover fortfarande
Lille V: Blir rastlös

Bidrag 4: Jag tror på oss - Scotts
Pappa: Sån här musik funkar bara i Sverige....
Mamma:...och knappt ens det...
Hasse Hittekatt: Har inte vaknat än.
Lille V: Inte min stil

Bidrag 5: Your my world - Emilia
Pappa: Snygg tjej, tråkig låt.
Mamma: Spännande vers som övergår till en allt för klämkäck refräng.
Hasse Hittekatt: Sträcker på sig.
Lille V: Min moster är på tv, eller nej, vänta....det var inget.

Bidrag 6: Stay the night - Alcazar
Pappa: Typisk Alcazar-låt, duger i krig
Mamma: Bäst hittills
Hasse Hittekatt: Är vaken!
Lille V: Han i mitten ser ut att vara gay...

Bidrag 7: Snälla, snälla - Caroline af Ugglas
Pappa: Svär
Mamma: Spyr
Hasse Hittekatt: Går och skiter...
Lille V: Snälla. snälla stäng av teven!!

Bidrag 8: Disconnect me - Marie Serneholt
Pappa: Allt som inte är bra är dåligt. Det här var inte bra.
Mamma: Det låter som Amy Diamond. Är det Amy Diamond?
Hasse Hittekatt: Spinner...
Lille V: Är det inte klart snart? Jag vill ha krubb!


Duell 1: Scotts vs. Alcazar - Ja!

Duell 2: Emilia vs. Caroline af Ugglas - Andas ut...

Internationella juryns favorit: Caroline af Ugglas - skämt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0