Ankomstförberedelser

Just nu håller hela familjen på och pysslar och ordnar inför ankomsten av mitt alldeles egna syskon. Vi har tagit hit en till spjälsäng från mormor och morfar. De hävdar att mamma en gång legat i den, men det betvivlar jag starkt. Mamma är alldeles för stor och tjock för att få plats i den.


Sen har pappa snickrat ihop ett skötbord alldeles själv också. Det har legat i en kartong jättelänge, sen innan jag föddes, och jag tog för givet att det berodde på att pappa inte kunde få ihop det (han är inte särskilt händig om sanningen ska fram). Men nu när vi ska bli två blöjbarn i familjen plockade han fram lite oanade kvaliteter och fick ihop det jättesnabbt. Och snyggt blev det också!


Och till sist har vi bakat massor med bullar, så att vi har fika hemma ifall nu någon skulle vilja titta förbi sen och beundra mig för att jag blivit storebror. Har de tur kanske jag kan visa dem bebisen också.


Så nu är vi redo. Nu kan bebisen få komma när den vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0